Kid/Hemtex

Økt kjennskap til nytt sortiment hos Kid/Hemtex

Kid/Hemtex er nordens største tekstil- og interiørkonsern, men stod overfor en utfordring med lav kjennskap til at de lanserte høsten 2022 møbler

Målsettning for kampanjen:

Hovedmålet med kampanjen var å bygge kjennskap til at Kid har utvidet sortimentet sitt med store møbler, så som sofa og seng. I tillegg til dette ble det også satt noen tydelige konverteringsmål for å sikre videre satsing på kategorien.

Vi satte følgende konkrete mål for kampanjen:

• Kjennskap til møbelkategoriene sofa og seng på 30%

• Økning i trafikk inn til kid.no/mobler på 30%

• Økning i salg i kampanjeperioden på 40%

• ROAS på 7 i sosiale medier

Strategi og tilnærming:

Vi startet med å kartlegge hvilke målgrupper som er viktigst å nå ut til for å skape god oppmerksomhet. Ved hjelp av innsikt om de ulike kanalene og målgruppens medievaner kom vi frem til følgende mediemix: Snapchat, Instagram, Facebook, OLV og SEM. For å sikre konverteringer og drive salg var det viktig å inkludere betalt søk, for å nå målgruppen i nedre del av trakten. For å utnytte Performance Max og dens evne til å retargete og treffe interesserte nær konvertering, kombinerte vi denne kampanjeformen sammen med Søk og Standard Shopping for å utvide målgruppen Performance Max typisk retter seg mot. Vi valgte å være tilstede på flere plattformer for å sikre at vi når så mange som mulig innenfor målgruppen, sikre frekvens og være tilstede i ulike modus og situasjoner.

Resultater:

•  Økt kjennskap til møbelkategorien sofa på 46% blant de som har blitt eksponert, mot 22% kjennskap blant de som ikke har blitt eksponert. For seng har vi oppnådd 45% kjennskap blant de som har blitt eksponert mot 29% blant de som ikke har blitt eksponert.

• Økning i trafikk inn til kid.no/møbler på 56,8% sammenlignet med perioden før kampanjen (104 113 flere økter)

•  Økning i salg på 349% sammenlignet med perioden før kampanjen

• ROAS på 20,78 i sosiale medier, som er en måloppnåelse på 297% prosent

Medvirkende

No items found.

Målsettning for kampanjen:

Hovedmålet med kampanjen var å bygge kjennskap til at Kid har utvidet sortimentet sitt med store møbler, så som sofa og seng. I tillegg til dette ble det også satt noen tydelige konverteringsmål for å sikre videre satsing på kategorien.

Vi satte følgende konkrete mål for kampanjen:

• Kjennskap til møbelkategoriene sofa og seng på 30%

• Økning i trafikk inn til kid.no/mobler på 30%

• Økning i salg i kampanjeperioden på 40%

• ROAS på 7 i sosiale medier

Strategi og tilnærming:

Vi startet med å kartlegge hvilke målgrupper som er viktigst å nå ut til for å skape god oppmerksomhet. Ved hjelp av innsikt om de ulike kanalene og målgruppens medievaner kom vi frem til følgende mediemix: Snapchat, Instagram, Facebook, OLV og SEM. For å sikre konverteringer og drive salg var det viktig å inkludere betalt søk, for å nå målgruppen i nedre del av trakten. For å utnytte Performance Max og dens evne til å retargete og treffe interesserte nær konvertering, kombinerte vi denne kampanjeformen sammen med Søk og Standard Shopping for å utvide målgruppen Performance Max typisk retter seg mot. Vi valgte å være tilstede på flere plattformer for å sikre at vi når så mange som mulig innenfor målgruppen, sikre frekvens og være tilstede i ulike modus og situasjoner.

Resultater:

•  Økt kjennskap til møbelkategorien sofa på 46% blant de som har blitt eksponert, mot 22% kjennskap blant de som ikke har blitt eksponert. For seng har vi oppnådd 45% kjennskap blant de som har blitt eksponert mot 29% blant de som ikke har blitt eksponert.

• Økning i trafikk inn til kid.no/møbler på 56,8% sammenlignet med perioden før kampanjen (104 113 flere økter)

•  Økning i salg på 349% sammenlignet med perioden før kampanjen

• ROAS på 20,78 i sosiale medier, som er en måloppnåelse på 297% prosent